Před covidem přišlo na event z 600 lidí stěží 300. Po covidu 650.

O aktuálních tématech z oblasti pořádání teambuildingů a dalších akcí pro zaměstnance hovořila v podcastu Petra Schwanka #BudujZnačku naše CEO Petra Elmerová v milé společnosti Jiřího Kastnera, odborníkem na leadership mentoring. O čem byla řeč? 

Jak firemní eventy podporují budování značky?
A jakou roli hrají sami účastníci? 

Firemní event je dnes pro budování značky neodmyslitelným nástrojem. Hodnoty společnosti, vztahy ve firmě atd.  jsou totiž vytvářeny i v očích stávajících a potenciálních zaměstnanců. Event je tak nositelem určité firemní kultury, a proto by jí měl tematicky odpovídat,“ vysvětluje v podcastu nezastupitelnou pozici firemních akcí Petra Elmerová.  

Co z toho vyplývá?  

Eventy (a interní obzvlášť) by měly především rezonovat s hodnotami značky a plnit předem nastavené cíle. Jeho příprava by proto měla v první řadě vycházet ze znalosti o cílové skupině a “navnímání” zaměstnanců, tzn. hostů, kteří se firemní akce zúčastní.  
Srdcem a duší každého eventu pro zaměstnance jsou totiž právě samotní účastníci – proto je ze všeho nejdůležitější vytvořit autentické a přirozené prostředí…a zaměřit se především na zábavu.  

Event “Udělej si sám”. Ano nebo ne? 

Stěžejní je i kvalita eventů – ve snaze ušetřit si firmy organizují firemní akce samy. Mnohdy jde v těchto případech o vyhozené peníze. Kvalitní event totiž není jen o zamluvení místa konání a objednání chlebíčků. Z takového eventu firmě vůbec nic neplyne. Eventová agentura nabízí bezchybnou a (pro zadavatele) naprosto bezstarostnou organizaci a produkci a násobně širší možnosti díky technickému zajištění či portfoliu dodavatelů a kreativitu i flexibilitu při řešení vzniklých situací. A také naplnění předem stanovených cílů. 

Autenticita vs originalita 

Svou roli hraje podle Petry E. v programu každého eventu i originalita:
,,Snaha být za každou cenu originální a prudce kreativní a mít to jako prioritu je nejen v event marketingu často kontraproduktivní a svědčí spíše o snaze uspokojit ego marketérů (nebo manažerů) než o čemkoliv jiném. Ukazatelem úspěšnosti eventu je zapojení jeho účastníků.” 

Jak se vyvíjí a inovují firemní eventy pro zaměstnance? 

V podcastu Petra Schwanka #BudujZnačku naše CEO Petra Elmerová vzpomněla i na trendy ve firemních akcích pro zaměstnance a o obrovském nárůstu zájmu zaměstnanců se jich účastnit. 
Řeč byla i o tom, jak důležitá je při tvorbě eventů flexibilita, jak řešit generační rozdíly a aktivity jim tvořené na míru nebo třeba o generaci Z: 
Generace Z proměnila tvář eventů – nelze udělat téma pro všechny stejné, genZ se zajímá více o aktivity společensky prospěšné. Nepije. Nejde na takový event jen pro to, aby se pobavila, ale chce touto cestou třeba vytvořit něco, co nějakým způsobem pomáhá ostatním,” shrnuje přístup mladé generace k firemním akcím P. Elmerová. 

Jaké je naše doporučení? 

Zkuste zapojit členy týmu do výběru aktivit a dopřejte jim možnost pracovat samostatně nebo v menších skupinkách. 
“Mnohdy radíme firmám, aby se výběrem z široké škály námi navrhovaných aktivit zaobírala spíše generace Z. Má totiž větší pochopení pro diverzitu a různorodost nápadů a přístupů,“ komentuje P. Elmerová pozitivní přínos genZ v oblasti firemních akcí. 

Vyberte si z rodiny Amden