Hybridní event

Hybridní event aneb Budoucnost patří křížencům

Říká se, že každá změna je k horšímu. Ale myslím si, že existují výjimky. A teď to největší překvapení – jednou z výjimek je i oblast eventů. Tedy odvětví, které postihla korona možná nejvíce ze všech. Neběží pravidelné odborné konference a další vzdělávací akce. Firemní večírky jsou jen tématem vzpomínek na sociálních sítích. Odzvonilo veřejným uváděním nových výrobků na trh. Neběží ani prezentační roadshow. O velkých festivalech nebo koncertech si už ani raději nenecháváme zdát.

Tedy, buďme přesní: tyhle akce se už nějakou dobu nekonají živě, ale přesouvají se stále více do online prostředí. Je to tak dobře, nebo není? Osobně jsem přesvědčená, že lidské setkávání se nedá plnohodnotně nahradit ničím. Ale když už se situace vyvíjí tak, jak se vyvíjí, je důležité, na ni umět zareagovat. A eventový segment i „můj“ Amden se k tomu postavil tak, že se velmi rychle přeorientoval z živých eventů na online akce. Jak říkám, na budoucnosti a smysluplnosti eventů s „živými“ lidmi to podle mě nic nezmění. Ale eventy zároveň už nikdy nebudou takové, jaké byly dřív. Nejspíš. Zkušenosti z několika posledních měsíců totiž ukazují, že virtuální řešení eventům neubližují, některým dokonce prospívají. Řada akcí možná online zůstane napořád. Hlavním trendem ale podle mě bude, že si eventy i po návratu do normálu ponechají některé online prvky. A to je podstata hybridního eventu.

Co je hybridní event

Akce, která dokáže skloubit živé eventy „na místě“ s jejich mladším online sourozencem. Osobní setkání a akce jsou jedinečné v tom, že dokážou přenést informace i emoce a aktivovat tak přítomné diváky/posluchače/návštěvníky. Hybridní formát k události přidává možnost rozšířit dosah směrem k virtuálnímu publiku, připojenému vzdáleně. Využitím nejrůznějších nástrojů, aniž by organizátoři museli výrazně navýšit své náklady na uspořádání akce.

Online event a jeho TOP 3 vlastnosti

Předchozí úvaha mě přivedla k tomu, že jsem začala přemýšlet o tom, co vlastně takovou online akci může udělat opravdu jedinečnou. Zajímavou a přitažlivou do té míry, že se vyplatí ji dělat. Co by vlastně taková akce měla obsahovat, aby lidi bavila stejně jako naživo. A dospěla jsem k takové své osobní top trojce. Jsou to tři věci, které musí podle mě mít každý pořadatel akcí na paměti, pokud chce, aby jeho online event nebyl jen ohromně nudnou kopií původní akce.

Řekla jsem tři, ale myslela jsem čtyři, jak by řekl klasik. Protože ten poslední bod jsem do svého původního výčtu nezahrnula. Ale teď mi dochází, že „čtyřka“ je klíčová. Můžete mít sebelepší technické řešení, ale je to pořád jen obal na to hlavní. Váš obsah. I na něm vždycky s klienty pracujeme. Dáváme svá doporučení, jelikož za řadu let v eventovém průmyslu víme, co na lidi zabírá. A to platí bez ohledu na to, jestli je vaše akce živá, čistě online, nebo je to hybridní event.

Líbí se Vám, jaké eventy jsme pro naše klienty připravili?

Poslat poptávku